Dano píše:
a je pravda, ze to mozes dat aj do sprchy a zostane to rovnake?
K rozmáznutí barvy na kůži dojde mechanickou cestou. Když se mi asi dvakrát stalo, že mi ještě nezafixovanou malbu rozmočila voda kapající třeba z liningu, nechal jsem to prostě uschnout a nic se nestalo. Kdybych to toho ťápl prstem, tak to rozmažu.
Když byla velká povodeň na Vydřím kouzle, Dráček měla jednu voskovanou parflech totálně rozmočenou(prý byla zmuchlaná do koule). Tu perflech jsem viděl asi za půl roku "jako novou", jen vyšponovanou a znovu poskládanou. barvy se opravovat nemusely.
Savage - opunciový juice - to je ale hnusný anglicismus. Vymysli něco lepšího.
A nemůže být problematika rozmazání spíše záležitostí, jestli se barví na suchou nebo vlhkou kůži, než dodatečného fixování? Mám pocit, že když se maluje na vlhkou kůži, což je původní technika, tak se barvy lépe "spojí" s kůží a nemůže tak snadno dojít k poškození malby např. vodou atd.
Dva hlasy píše:
Savage - opunciový juice - to je ale hnusný anglicismus. Vymysli něco lepšího.
Ach jo, jeste ty zacinej.Amici tomu tak zkratka rikaj a ja to chapu tak , ze stava je syrova vymackana tekutina a juice(dzus) je tekutina ziskana varenim nakrajenych listu. Asi to neni uplne nejlepsi terminologie, ale muzem se na nejakem slovu ktere budem pouzivat, domluvit.Cekam od "Jungmanu" navrhy.
Zdravím
co se týče opuncie, tak vývar funguje. Jen pokud je barva hustší, je to lepší natřít víckrát. Taky se snad natíralo jen to namalovaný, je to vidět na některých věcech. ale to se může lišit od od kmene ke kmeni. Není to tak lesklý jako bílkem, ale ten rozmazává některý barvy. Pokud to budete zkoušet bílkem, doporučuji tupovat barvu po barvě. Já míchám barvy s klihovou vodou, a docela to stačí. barva se nesmeje.
Dostal jsem od kamoša malej cylindr a líbil se i etě(fenka,co s náma bydlí) a ta ho zahrabala na zahradě. Našel jsem ho asi po půl roce, kůže nic moc, ale barvy tam jsou.
[quote="EAGLE-EYE"]A nemůže být problematika rozmazání spíše záležitostí, jestli se barví na suchou nebo vlhkou kůži, než dodatečného fixování? Mám pocit, že když se maluje na vlhkou kůži, což je původní technika, tak se barvy lépe "spojí" s kůží a nemůže tak snadno dojít k poškození malby např. vodou atd.[/quote]
Je pravda že se malovalo na vlhkou kůží ale malovalo se většinou hlinkama které i když se vsají tak relativně mnoho jí zůstane na povrchu.proto se poté vtláčely tzv. kostěnýma nebo kamenýma šťetcema(doslovný překlad) aby se ješě více spojily s kůží.
Opuncie má dvojí učinek a to ochrana barvy před rozmazáním a(podle mně hlavně) ochrana výrobku před vnějšímy vlivy(kouř, prach,déšť atd.). Je to vlastně vrstva laku. sáhneš li na originál tak klouže jak děcká prdelka.
Métá?xestse Ohnéssese píše:Tak např. CHKO Pálava pod hradem Děvičky směrem na Pavlov... kolega botanik si stěžoval, že tam opuncie tvrdě vytěsňuje a obtěžuje chráněné druhy kytek...
Pokud tam budeš razit, dávej pozor na co šlapeš
Jestli tam někdo pojede, tak doporučuji vybrat si nějaké nevlídné počasí, včera bylo pěkně a bylo to jak na Václaváku, což mne dosti znechutilo.
Když už tam budete, na jižním svahu roste Boryt barvířský http://album.volny.cz/filip.t/view.php? ... page=0#img
který prý barví modře až purpurově. Kdysi to byla pod Pálavou dosti pěstovaná technická rostlina.
Naposledy upravil(a) Dva hlasy dne pon dub 02, 2007 6:58 am, celkem upraveno 1 x.
Métá?xestse Ohnéssese píše:Opuncie ještě rostou na Lovoši (České středohoří - kopec u Lovosic), a někde podél dálnice Praha - Hradec Kárlové. Toliko literatura (Encyklopedie kaktusů, Kunte Libor, Rebo productions)
Tak na tom Lovoši opravdu je... včera jsem tam pár listů sklidil
Zato u té dálnice je pořád nemůžu najít...