komerční šamanismus

Animismus, šamanismus, obřady, vize a vše související
Uživatelský avatar
Píta Ominí
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 373
Registrován: pon úno 05, 2007 8:44 pm
Bydliště: Přílepy (u Holešova)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Píta Ominí »

II píše:o tom jsme psali článek do PSVK... ale už je to dlouho...
Kdyby to někoho zajímalo, tady je ten článek:
Incident v potní chýši
V Arizoně zemřeli dva lidé v potní chýši, další v nemocnici a řada jiných byla hospitalizována. Zde jsou shrnuty informace k tomuto incidentu a také vyjádření Arvola Looking Horse, lakotského duchovního vůdce a strážce Dýmky telete, které jsou dostupné na internetu.

SEDONA, Arizona – Ve čtvrtek 8. října 2009 v noci zemřeli v Sedoně dva lidé a odhadem dalších 19 bylo hospitalizováno poté, co se účastnili sauny– potní chýše. V potní chýši bylo kolem 55-65 lidí. Jak v pátek sdělil Dwight D'Evelyn, mluvčí šerifa Yavapai County, stalo se tak ve středisku Angel Valley, které poskytuje zázemí pro duchovní akce. Zhruba po dvou hodinách „saunování“ se začalo mnoho lidí cítit špatně. Asi 21 lidí bylo převezeno sanitkou nebo helikoptérou do nemocnice. Byli hospitalizováni s popáleninami, dehydratací, dýchacími problémy, selháním ledvin a zvýšenou teplotou. Hned po převozu byli dva z účastníků prohlášeni za mrtvé. Zemřel muž (James Shore- 40 let- Milwaukee) a žena (Kirby Brown- 38 let- Westtown, NY). Další, Liz Neuman (49 let- Prior Lake, Minn.) upadla do komatu 15. října a zemřela o dva dny později.
Událost je vyšetřována jako zabití, nicméně ještě nebyla zjištěna příčina. Prošetřuje se též nedostatečný lékařský dohled. Účastníci zaplatili za účast na semináři více než 10.000 dolarů, postili se 36 hodin a před vstupem do potní chýše snědli velkou snídani ve formě bufetu.

Potní chýši vedl běloch, milionář James Arthur Ray, který se sám popisuje jako vizionář a „stratég vlastního úspěchu“. Je autorem bestselleru „Harmonic Wealth“ a vlastní společnost, která pořádá semináře a školení pro zlepšení života a duchovního bohatství.
Pronajal si středisko jako součást jeho programu „Spiritual Warrior“, který sliboval „úplnou změnu vašeho života“. Potní chýše byla zakryta igelitem a postavena Rayovými zaměstnanci. James Ray vyjádřil soustrast pozůstalým, nicméně úřady nařídily domovní prohlídku Rayových kanceláří. Ray se odmítl k incidentu vyjádřit a opustil Arizonu. Pouze jeho mluvčí vzkázal, že potní chýše měla 38m2 a mohla pojmout 75 lidí. O týden později Ray sdělil na svém webu: „Také chci zjisti, co způsobilo tak hroznou tragédii. Pokud bych se zamknul doma, jsem si jistý, že bych byl kritizován za skrývání a nepraktikování toho, co kážu.“

Texasanka Beverley Bunn (43 let) je první účastnice tohoto incidentu, která promluvila na veřejnosti. Uvedla, že než potní chýše začala, podstoupili účastníci mnoho fyzicky i duševně namáhavých událostí včetně půstu. V jedné hře si dokonce James Ray hrál na Boha.
Během první hodiny v potní chýši začali lidé zvracet, popadat dech a hroutit se. Ray ustavičně všechny nutil, aby zůstali uvnitř. Obřad byl rozložen do 15-ti minutových kol, kdy byly nakrátko otevřeny dveře a mohly být přineseny další rozžhavené kameny. Na volání: „Nehýbe se, nemůžu ji vzbudit“, Ray odpověděl „Nechte ji, bude odnesena v příštím kole.“ Mezitím se Beverley Bunn, jak říká, plazila k východu a modlila se, aby dveře zůstaly otevřené co nejdéle, aby se mohla nadechnout čerstvého vzduchu. V jednu chvíli někdo zvednul plachtu v zadní části chýše. Ray chtěl vědět, kdo vpustil do chýše světlo a dopustil se tohoto svatokrádežného aktu. Taktéž uvádí, že Ray během potní chýše vedl skupinu ve zpěvu i modlitbách. Lidé nebyli fyzicky nuceni zůstat uvnitř, ale pokud chtěli odejít, byli Rayem peskováni, aby překonali svou slabost a byli silnější než jejich těla. Bunn setrvala v chýši celé dvě hodiny.
Indiánští náčelníci a experti na potní chýše zkritizovali popsanou stavbu a vedení chýše. Vyjádřili znepokojení, mluví o zesměšnění a bezohlednosti, ale též se za oběti a zraněné modlí. Obvykle se vedoucí potních chýší učí 4-8 let, než je jim dovoleno starat se o lidi během potní chýše. Účastnící jsou poučeni, aby se ozvali kdykoliv, kdy jim není dobře a obřad je obvykle ukončen, aby se jim mohlo pomoci. Vybírání peněz za obřad je považováno za nevhodné. Počet účastníků kritizovali jako vysoký a délka obřadu jako dlouhá. Indiáni hledají způsob jak předejít zneužívání jejich tradic.
Nezkrácené a neupravované vyjádření Arvola Looking Horse:

Jako strážce naší posvátné Dýmky telete, cítím povinnost a starost vyjádřit se ke smrti dvou lidí a mnoha dalších, kteří onemocněli během účasti v potní chýši v Sedoně v Arizoně, a tak dostali naše posvátné obřady na titulní stránky novin. Rád bych objasnil, že tato potní chýše, a mnoho dalších, nejsou našimi původními obřady, kvůli tomu, jak jsou prováděny. Vyslal jsem rodinám zemřelých modlitby za ty, jenž takto ztratily.
Naše obřady se týkají života a léčení již od časů, kdy byl tento prastarý obřad darován našemu lidu. Smrt nikdy nebyla součástí naší inikaga , když je prováděna správně. Dnes je obřad interpretován jako potní chýše, ale je to mnohem víc než to. Tento termín se tudíž nehodí k našemu skutečnému významu očisty.
Inikaga je nejstarší obřad, který nám byl dán Wakhan Thankou (Velkým duchem). Před 19-ti generacemi bylo posvátnou ženou Pte San Win (Bílou bizoní ženou) lakotskému/ dakotskému/ nakotskému oyate (lidu) dáno sedm posvátných obřadů. Přinesla tyto obřady společně s naší posvátnou čannunpa (dýmkou) našemu Lidu, když naši předci strádali v těžkých dobách. Byla taktéž přinesena na pomoc v budoucnu, aby nám pomohla v ještě těžších chvílích, které přijdou. Obřady nám byly přineseny, aby nám pomohly zůstat tím, kým jsme - Lidem tradiční kultury. Měřítka pro provádění jakéhokoliv z těchto obřadů jsou velmi přísná, protože pracujeme s duchy. Způsob, jaký nám Stvořitel, Wakhan Thanka sdělil: pokud zůstaneme upřímní a pokorní, naše napojení na inyan oyate (národ kamenů), které nazýváme Dědečky, přetrvá a my budeme schopni léčit sebe a naše milované. Máme „dar“ modlitby a léčení a musíme zůstat pokorní k naší Unči makha (Babičce zemi) a jeden k druhému. Inikaga se používá ve všech sedmi posvátných obřadech jako příprava a zakončení obřadů, stejně jako posvátné orlí pero. Pero představuje posvátné vědění našich předků.
My indiáni si musíme zasloužit právo lít mni wičoni (Vodu zdraví) na inyan oyate (národ kamenů) při obřadu inikaga- tím že jdeme po čtyři roky na hledání vize a čtyři roky tančíme Tanec slunce. Pak procházíte obřadem namalován barvami, aby se rozeznalo, že jste si nyní vysloužili právo starat se o něčí životy během očisty v potní chýši. Také byste měli rozumět naší posvátné řeči, abyste rozuměli zprávám od Dědečků, protože jsou velmi staří. Jsou to naši duchovní předci. Přicházejí do potní chýše a učí nás hodnotám naší kultury- být pokorní, moudří, starostlivý a soucitní.
To, co se událo ve zprávách a nazvali saunu potní chýší není náš způsob provádění obřadu!
Když provádíte obřad, nemůžete myslet na peníze. Zacházíme s čistou a skutečnou energií, kterou provádíme léčení a která pochází ode všech v kruhu obřadu. Srdce a mysl musí být propojeny. Když do toho zapletete peníze, změní to energii léčení. Člověk chce dostat to, za co si zaplatil, ale Dědečkové duchové tam nebudou, náš způsob života je nyní využíván! Děláte více škody než užitku. Při léčení by „energie peněz“ neměla vůbec existovat, ani ve formě daru z lásky. Pokud taková energie existuje, Dědečkové vůbec nepřijdou. Energie peněz může vzniknout mezi léčeným a léčitelem, který pomáhal k napojení na Wakhan Thanku, jako forma ocenění pouze po obřadu. Taková výměna energie je od srdce. Je to soukromá záležitost a nezahrnuje Dědečky! Osoba, které se dostalo pomoci, může teď dát léčiteli jakýkoliv dar jako ocenění, podle toho jak cítí, jak bylo léčení cenné.
V našem proroctví nám Bíla bizoní žena řekla, že se vrátí a opět se postaví na Zemi, až budeme prožívat těžké časy. V roce 1994 se tohle začalo dít s narozením bílého bizona. Nejen národ bizonů, ale i jiné zvířecí národy se začaly objevovat ve své posvátné barvě, která je bílá. Předpověděla, že se v této době bude dít mnoho změn na Babičce Zemi. Budou se dít věci, o kterých jsme nikdy před tím neslyšeli a se kterými jsme nikdy neměli zkušenost; mění se podnebí, mění se Země, nemoci, neúcta k životu a neúcta k druhým bude šokující a také bude mnoho falešných proroků!
Moje babička, která mi předala Dýmku telete, mi řekla, že budu poslední strážce, pokud se Oyate (lidé) nenapraví. Útoky na Babičku Zemi jsou hrozné, útoky vůči druhým nebyly v naší kultuře, útoky vůči našemu Lidu (Oyate) byly označeny za genocidu a nyní zažíváme duchovní genocidu!
Protože začaly vyvstávat problémy v období obrody vykonávání našich obřadů (od r. 1978, kdy vstoupil v platnost Akt svobody vyznání- Freedom od Religion Act), začali se mnou naši stařešinové mluvit o zneužívání našeho duchovního způsobu života, který býval dříve velmi přísný. Po mnoha letech, kdy jsem byl svědkem jejich varování, jsme uspořádali setkání, abychom promluvili v otázce nedostatku pravidel a úcty v našich obřadech. Po dosažení dohody ohledně zneužívání našich obřadů a připomenutí správných pravidel, jsme vydali v březnu 2003 prohlášení. Tomu, abychom ochránili náš způsob života, jakožto způsob života Lidu tradiční kultury, bylo věnováno maximální úsilí. Tyto cesty jsou pro naši budoucnost a pro veškerý život na Babičce Zemi (Mitakuye Oyasin- Všichni jsme příbuzní). Proto by tyto cesty měly být zdravé. Protože jsou tato zvěrstva prováděna a zesměšňována po celém světě, jsme dokonce natočili film „Spirits for Sale“.
Neindiáni mají právo vyhledat pomoc indiánského obřadníka kvůli přímluvě za dobré zdraví a dobrý život. Pomoct je obřadníkovou povinností. Je výhodou pro všechny lidi, že umíme léčit a že rozumíme pravidlům - a to je mít respekt a cenit si toho, co musíme sdílet. Indiánští obřadníci si musí vysloužit právo vykonávat obřady způsobem, který jsem již vysvětlil.
Nyní bych chtěl požádat všechny národy na Babičce Zemi, prosím respektujte naše posvátné obřady a přestaňte zneužívat naše Thunkan Oyate (Dědečky duchy).
V posvátném Kruhu života, kde není konce a začátku!
Namah’un wo! (Slyšte má slova)
Náčelník Arvol Looking Horse, 19. strážce Dýmky telete

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dodatek:
Ve výše uvedeném nejsou sami indiáni jednotní, rozpory jsou i uvnitř jednotlivých kmenů. Takže se můžete setkat s medicinmanem, který nesouhlasí s tím, aby bílí prováděli jejich posvátné obřady a některých se dokonce i účastnili, ale pro jiné není rasová příslušnost rozhodující.
Vždy jsem se však setkal s tím, že bylo bezpodmínečně dbáno na to, aby ten, kdo chce indiánské obřady provádět, prošel stejným učením, jako indiáni, co tento způsob života praktikují a byl tak přímo napojen na tradici, z které obřady vycházejí. Všichni indiáni se shodují na tom, že je k tomu potřeba řádné, dlouholeté učení, účast na obřadech a „duchovní praxe“ v podobě hledání vize, tanců slunce atd. To vše pod dohledem zkušené osoby, která má oprávnění tyto tradice praktikovat a předávat. Takovýto člověk pak (po poradě s duchy v potní chýši) také rozhodne, kdo je připraven pracovat s lidmi a duchy a může ten který obřad vykonávat. Tímto způsobem je pak zajištěno nejen pokračování tradice, ale i správný průběh obřadů, aby obřad působil tak jak má, nebyl vědomě či nevědomě zneužíván a znevažován a nepůsobil negativně.


Přeložil Inyan Iputhaka; dodatek Píta Ominní

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Video k tomu článku můžete najít na
http://www.youtube.com/watch?v=yXyqLUOK_6E&NR=1

Více o ochraně obřadů, překlad prohlášení z roku 2003 můžete najít na http://www.winyanota.wz.cz/celek.htm
LBH - Sedící Býk : Custer 1:0
Uživatelský avatar
JCC
Občasný přispěvatel
Občasný přispěvatel
Příspěvky: 50
Registrován: pon říj 08, 2007 4:21 pm
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JCC »

*****Don't eat yellow snow...*****
Odpovědět