malování na stanovou plachtu
malování na stanovou plachtu
Byl jsem stoprocentně přesvědčen, že tohle téma se tu probíralo. Když to nemůžu najít znamená to, že leží v propadlišti dějin v nějaké staré verzi fóra?
Výhledově budu nejspíš malovat stanovinu (ne týpko, ale to není v tuto chvíli podstatné). Vím, že se diskutoval Balakryl, ale byla kolem toho ještě nějaká debata a to už si nevzpomínám. Ten Balakryl jsem už na nějakých drobnostech zkoušel, šlo to dobře, jen netuším jak to odolá povětrnostním vlivům, nebo jestli se rychle nevydrolí z tkaniny.
Pokud se debata stočí na nějaké dobovější postupy s použitím hlinek bude to dobře. Teď by mne prioritně zajímaly spíš ty modernější barvy.
Balakryl je dobrý po všech stránkách. Dobře chytá, dobře kryje, dobře drží, nic se nedrolí. Navíc bude snad i impregnovat.
Sapazi s tím bude mít taky dost zkušeností, předpokládám, že potvrdí, co jsem napsal.
Dobový ale rozhodně není. Tuším, že snad Mitach psal něco o pigmentu smíchaném s mlékem. Namalované týpí hlinkama má taky Chodník.
Sapazi s tím bude mít taky dost zkušeností, předpokládám, že potvrdí, co jsem napsal.
Dobový ale rozhodně není. Tuším, že snad Mitach psal něco o pigmentu smíchaném s mlékem. Namalované týpí hlinkama má taky Chodník.
Balakryl? kdo zná moje týpí tak ví že drží.
Mám to na týpí asi osum let a barva se ani nehla a to nemám zrovna ideálně udržované a vypucované týpí. Takže trvanlivost na jedničku. Jen to chce správně namíchat- aby nebyl moc řídky (prosakuje durch) - ani moc hustý ( látka je pak plechová a láme se)
Na tonování použij s klidem malířské tonovačky, ale ty nemají disperzi takže nedrží- použij tedy jen zamíchané do pořádného mnžství balakrylu.
Modernu bysme měli, ted něco starýho
Aki, jak je to s tím mlíkem?
Mám to na týpí asi osum let a barva se ani nehla a to nemám zrovna ideálně udržované a vypucované týpí. Takže trvanlivost na jedničku. Jen to chce správně namíchat- aby nebyl moc řídky (prosakuje durch) - ani moc hustý ( látka je pak plechová a láme se)
Na tonování použij s klidem malířské tonovačky, ale ty nemají disperzi takže nedrží- použij tedy jen zamíchané do pořádného mnžství balakrylu.
Modernu bysme měli, ted něco starýho
Aki, jak je to s tím mlíkem?
vím, že je to rezervace a že to nevypovídá o použitých ingrediencích, ale ukazuje postup a mám ty fotky rád. černonožská rezervace 1912, malují orlí týpí
http://beinecke.library.yale.edu/dl_cro ... &srchtype=
http://beinecke.library.yale.edu/dl_cro ... &srchtype=
http://beinecke.library.yale.edu/dl_cro ... &srchtype=
http://beinecke.library.yale.edu/dl_cro ... &srchtype=
všimněte si, že i v tuhých rezervačních dobách používají kosti, klacíky na vyměření, řemeny na kružnice.... prostě tradiční způsob.
http://beinecke.library.yale.edu/dl_cro ... &srchtype=
http://beinecke.library.yale.edu/dl_cro ... &srchtype=
http://beinecke.library.yale.edu/dl_cro ... &srchtype=
http://beinecke.library.yale.edu/dl_cro ... &srchtype=
všimněte si, že i v tuhých rezervačních dobách používají kosti, klacíky na vyměření, řemeny na kružnice.... prostě tradiční způsob.
veverka je nesvědomitý zákeřník